Det här seminariet är genomfört.

Juridiken kring native advertising och influenser marketing

Varmt välkomna på ett seminarium om gränsdragningen mellan redaktionella inlägg och kommersiella samarbeten. När ska inlägg i sociala medier reklam-markeras och hur fungerar sponsring och gåvor i förhållande till mutlagstiftningen?

 

Innehåll;

Gränsen mellan yttrandefrihet och reklam?

Vem eller vilka kan hållas ansvariga?

När och hur ska inlägg annonsmarkeras?

Vad säger senaste rättspraxis och branschetiken?

 

Föreläsare; Cecilia Torelm från Advokatfirman MarLaw och Jan Fager från TU.

Frukost finns uppdukat från kl.8, varmt välkomna!

Domännamn, en värdehandling?

Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?

Under 1h seminarium får vi ta del av Dotkeepers expertkunskap på området.

  • Innehåll från agendan;
  • Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?
  • Vilket/vilka domännamn bör registreras och för hur länge?
  • Vart, av vem och hur förvara?
  • Varumärkesskydd
  • Kartläggning av domännamn och varumärken
  • Priser?
  • Domännamnens påverkan på sökbarhet
  • Frågor och funderingar?

 

Föreläsare;

Marcus Glaad – Dotkeeper.

Det här seminariet är genomfört.

Yoga i Göteborg

Andning – rörlighet – närvaro

Har du svårt att hitta tid för dig själv och egna aktiviteter i kalendern? Då är detta seminarium som gjort för dig. Nu är det dax att avsätta 1,5h med fokus bara på dig själv, det är du värd!

Piraya arrangerar ett prova-på-pass av Yoga, i en värld och vardag där allt fler behöver hitta verktyg för återhämtning, andning, rörlighet och personlig närvaro. En lugn och stabil introduktion, med utrymme för individuella varianter. Mycket information och förklaringar, vi vågar lova en bra väg in i en ny värld.

Passet hålls av den superduktiga och varm uppskattade Carolin Wilhelm. Hon är sedan tidigare en erfaren personlig tränare och grupptränings- och idrottsinstruktör. Hon har alltid älskat att röra på sig och insåg vikten av att hitta balans i en vardag av jobb, barn, familj mm, Något som ledde till yoga efter en lång karriär som Taekwondospelare på landslagsnivå under 10 år.

Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?
– En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

 

Innehåll
Varumärket
Praktisk branding
Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
Underlätta för kundens medarbetaren att följa den grafiska profilen
Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB (samma entré som till Restaurang Cliff Barnes).
Frukost står uppdukad 15 min innan, kl.07:45-08:00

Domännamn, en värdehandling?

Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?

Under 1h seminarium får vi ta del av Dotkeepers expertkunskap på området.

  • Innehåll från agendan;
  • Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?
  • Vilket/vilka domännamn bör registreras och för hur länge?
  • Vart, av vem och hur förvara?
  • Varumärkesskydd
  • Kartläggning av domännamn och varumärken
  • Priser?
  • Domännamnens påverkan på sökbarhet
  • Frågor och funderingar?

 

Föreläsare;

Marcus Glaad – Dotkeeper. Seminariet hålls hos AWA, Jakobsbergsgatan 36 (i korsningen mot Malmskillnadsgatan).

Domännamn, en värdehandling?

Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?

Under 1h seminarium får vi ta del av Dotkeepers expertkunskap på området.

  • Innehåll från agendan;
  • Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?
  • Vilket/vilka domännamn bör registreras och för hur länge?
  • Vart, av vem och hur förvara?
  • Varumärkesskydd
  • Kartläggning av domännamn och varumärken
  • Priser?
  • Domännamnens påverkan på sökbarhet
  • Frågor och funderingar?

 

Föreläsare;

Marcus Glaad – Dotkeeper

Excel i Göteborg

Excel för produktionsledare

Vi erbjuder ett inspirerande seminarium för dig som arbetar som projekt eller produktionsledare och vill bli bättre på att använda Excel.

Med enkla instruktioner och smarta lösningar gör vi så du slipper klippa och klistra och kan utnyttja programmet på bästa sätt.

Under passet kommer du att få exempel på hur du kan använda Excel i ditt dagliga arbete på ett smart sätt som är kopplat till arbetet som projekt- och produktionsledare.

– Grundläggande inmatning och kalkylering i Excel

– Skapa en kostnadskalkyl för ett projekt

– Skapa ett snyggt och effektivt kostnadsestimat från kalkylen

– Skapa tidplaner

– Produktionsplan/översikt

Välkomna till en timme, då du kommer få massa tips och trix i Excelvärlden. I samarbete med Rehngruppen AB. Seminariet hålls i samma lokal som seminariet ”Practical branding – varumärkeshantering i praktiken” så du enkelt kan deltaga vid båda dessa seminarier, förlagda med en 15 min bensträckare mellan passen.

Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?

En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

Innehåll

  • Varumärket
  • Praktisk branding
  • Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
  • Underlätta för medarbetaren att följa den grafiska profilen
  • Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB. Frukost står uppdukad 15 min innan,  kl.07:45-08:00

Excel i Malmö

Excel för produktionsledare

Vi erbjuder ett inspirerande seminarium för dig som arbetar som projekt eller produktionsledare och vill bli bättre på att använda Excel.

Med enkla instruktioner och smarta lösningar gör vi så du slipper klippa och klistra och kan utnyttja programmet på bästa sätt.

Under passet kommer du att få exempel på hur du kan använda Excel i ditt dagliga arbete på ett smart sätt som är kopplat till arbetet som projekt- och produktionsledare.

– Grundläggande inmatning och kalkylering i Excel

– Skapa en kostnadskalkyl för ett projekt

– Skapa ett snyggt och effektivt kostnadsestimat från kalkylen

– Skapa tidplaner

– Produktionsplan/översikt

Välkomna till en timme, då du kommer få massa tips och trix i Excelvärlden. I samarbete med Rehngruppen AB. Seminariet hålls i samma lokal som seminariet ”Practical branding – varumärkeshantering i praktiken” så du enkelt kan deltaga vid båda dessa seminarier, förlagda med en 15 min bensträckare mellan passen.

Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?

En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

Innehåll

  • Varumärket
  • Praktisk branding
  • Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
  • Underlätta för medarbetaren att följa den grafiska profilen
  • Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB