Projekt som publiceras i digitala kanaler, v.3.2

Kursen vänder sig till dig som vill hänga med och lära dig mer om produktioner för digitala medier. Du är redan igång och jobbar med enklare digitala projekt med dina slutkunder, ex. banners, kampanjsidor samt kanske en och annan mobilapp och vill nu säkra dina kunskaper och lära dig mer. Kursen sker i seminarieform med olika föreläsare för olika områden, samtliga pass med Rachel Wilson som moderator för kursen.

Kurslängd: 2 dagar
Datum: 12-13 mars 2019 i Stockholm
Kurstid: Kl 09:00 – 16:00 båda dagarna

Plats: Inom tull alt. Hammarby Kaj 10D (fastställs feb. 2019)
Förkunskaper: Viss erfarenhet av enklare digitala produktioner (ex. banners/kampanjsida)
Kursavgift: 5 700 kr (ex. moms) Kursmaterial (pdf), fika & lunch ingår i priset. Medlemmar i Nätverket Piraya får 20% rabatt i Stockholm.
För vem? För dig redan som är igång med enklare digitala projekt, som nu vill ta nästa steg och säkra en stabil grund inför att jobba ännu mer digitalt med dina kunder.

Agenda:
• Hur begränsa omfattning? (format, browserversioner, olika enheter mm.)
• Checklista & resurser i digitala projekt
• Mätning & statistik
• Sociala media – hur funkar det & vad krävs? (paneldebatt)
• Sökmotoroptimering – SEO & SEM, vad är vad?
• Projektbeskrivning/beställningsunderlag (offertmall)
• CMS – publiceringsverktyg (ex. EpiServer, WordPress, Drupal mfl.)
• Bildformat
• Rörligt
• Poddar
• Digitala annonsplatser (DOOH)
• Appar för bla. Android, iPhone, iPads mfl. Exempel, priser mm.
• Program för HTML5/CSS3 annonser
• Möjligheter för digitala produktioner i Adobe CC programmen
• AI, vart är vi – vart ska vi?

Kursen innefattar många grundläggande verktyg, stöddokument och ”ramar” för produktionsledning av digitala projekt, t ex offertmall, beräkningsmall, bildformat. För den/de som är självlärda är detta en mycket bra uppsamlingskurs, där vi tar ett samlat grepp och lägger en stabil trygghetsgrund att stå på.

Det här seminariet är genomfört.

Kom till Komm den 30/10 och påverka nätverkets framtid

Tack för att du är medlem i Nätverket Piraya. Ditt medlemskap har varit viktigt för att skapa ”en anda” och att synliggöra produktionsledare som yrkesgrupp i branschen.

Nu har omvärlden ändrats – det finns sociala plattformar som Facebook, Twitter och Youtube där vi kan utbyta erfarenheter och skaffa kunskap. Därför är det dags att samlas för att diskutera Nätverket Pirayas framtid. Vi har bokat den 30 oktober för en Visionskväll – och hoppas att du kan komma! Ta gärna med en kollega på jobbet eller i branschen som är produktionsledare eller producent.

Elisabeth Ericson, som varit med oss i många år på olika sätt är med även under kvällen och ger oss lite historia och tar oss sedan framåt till nästa nivå.

Vi behöver vara många för att vara ett bra nätverk som tillsammans kan driva vår yrkesroll in i framtiden.

Hoppas vi ses, varmt välkommen!

Det här seminariet är genomfört.

Årsmöte – Kom och påverka framtiden!

Välkommen till årsmöte med Nätverket Piraya torsdag den 19 april klockan 16.30. Dryck och tilltugg finns när du kommer.

Vill du ta upp någonting under punkt 16, maila då detta senast den 17 april till carina@rodolfo.se
Alla medlemmar hälsar välkomna!

 

Föredragningslista

  1. Årsmötets behöriga utlysande.
  2. Val av justeringsman att jämte ordförande justera årsmötets protokoll.
  3. Fastställande av föredragningslista.
  4. Föredragning av styrelsens verksamhetsberättelse.
  5. Föredragning av föreningens ekonomi.
  6. Fastställande av disposition av vinst/förlust.
  7. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen.
  8. Fråga om fastställande av årsavgiften.
  9. Beslut om budget.
  10. Val av ordförande.
  11. Val av övriga styrelseledamöter.
  12. Val av revisor och revisorsuppleant.
  13. Val av valberedning.
  14. Framställning från styrelsen.
  15. Övriga ärenden.
Det här seminariet är genomfört.

Bygg varumärket med rätt röst

Det har aldrig skapats så mycket rörlig media som idag och trenden accelererar. Hur sticker ni ut?

För att verkligen skapa intryck och effekt över tid behövs även en strategi kring ljudet och rösten.
Lyssna på Online Voices VD Kalle Widelius där du får lära dig mer om konsten att välja rätt röst för din produkt. Vi undersöker tillsammans hur en bra röst ska låta och om det verkligen räcker att göra sin produktion på svenska.

Det här seminariet är genomfört.

Reklamombudsmannen

Seminarium med Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig och juristen Gunilla Welander.

Reklamombudsmannen har vi varit verksamma i snart 10 år och har beslutat i nästan 2 000 ärenden om reklamen följer Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation. Gunilla och Elisabeth kommer att berätta om verksamhetens senaste beslut samt vad konsumenterna främst reagerar på. Dom kommer att fokusera på ärenden gällande Influenser Marketing, som har varit många på senaste.

Vi bjuder på frukost från 7.45. Varmt välkommen!

Det här seminariet är genomfört.

Vad är UX-research och varför är det viktigt?

Ett sätt att definiera UX/användarupplevelse är att utvärdera det genom att dela upp det i nytta, användbarhet och attraktion. Det som binder ihop dessa delar är UX-research. 
Under lunchen kommer Alex af Ekenstam att gå igenom varför UX-research ökar chanserna till framgångsrika digitala projekt, varför det är positivt för kreativiteten och hur lite som krävs för att ge resultat i ditt nästa digitala projekt. 
Seminariet hålls online och länk skickas ut innan start.
Välkomna!
Det här seminariet är genomfört.

”Hur du lyckas med influencer marketing” – INSTÄLLT – ersätts med ”Film för en ny vardag!”

Film för en ny vardag!
Många projekt kopplat till sociala medier kräver idag att det är kort mellan tanke och resultat. André Hedetoft, filmredigerare på walk-in-filmstudion Symbal Studios
hjälper oss med konkreta och smarta tips på verktyg och sätt att tids- och kostnadseffektivt skapa film och filmbanker till sociala medier.
Välkommen till ett nytt sätt att tänka rörligt!
Plats: Symbal Studios, Skeppsbron 13, Malmö
Tid:
Kl 11.30-11.45 Drop in och lunchwrap
Kl 11.45 – 12.45 Föreläsning av Symbal Studios

Välkommen!

 

Inställt:

Anna Rose, nordisk marknadschef Adobe, ansvarar för Adobes marknadskommunikation i Norden och fokuserar på Digital Media och produkter inom Creative Cloud. Hon har stor erfarenhet inom digital marknadsföring, relationsmarknadsföring och marknadsstrategi. Hon tror på att kommunikation måste beröra känslomässigt och driva engagemang för att nå igenom bruset. Kom och hör henne berätta om hur man ska jobba med influencer marketing. Och träffa trevliga kollegor!

Vi bjuder på en lättare lunch 11.30 och föreläsningen varar mellan 11.45-12.45.

Föreläsningen hålls via länk.

Välkommen!

Det här seminariet är genomfört.

GDPR i praktiken

Nu blir det snart nya högre krav för personuppgiftsbehandling.

En helt ny lagstiftning för behandling av personuppgifter träder i kraft den 25 maj 2018; EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR. Redan innan dess måste samtliga organisationer anpassa sig till de nya kraven. Under detta seminarium går advokaten Cecilia Torelm Tornberg igenom nyheterna och det allra senaste i GDPR och hur du praktiskt kan förbereda din organisation.

Vi bjuder under tiden på lätt lunch och dryck.

Välkommen!

 

Det här seminariet är genomfört.

Info-webinar 10/1: Hyper Island, Digitalt Ledarskap

Inför vårens planerade Hyper Island-utbildning med start 8 februari, bjuder vi in till ett informations-webinar 10/1. Du får en inblick i hur Hyper Island jobbar och vad du kan förvänta dig att få ut av utbildningen, och självklart möjlighet att ställa frågor. Morgonen leds av Maria Eriksson som var utbildningens facilitator 2017.

Den här morgonen är även öppen för icke-medlemmar så passa på att bjuda in kollegorna eller varför inte chefen. Som medlem anmäler du dig som vanligt. Övriga anmäler sig genom att mejla till info@natverketpiraya.se

Innan webinariet får du en länk via email till online-plattformen Zoom.

Välkommen med din anmälan!


Livslångt lärande

Det talas ofta om vikten av vår professionella utveckling och det livslånga lärandet, något som är helt avgörande när vi lever och arbetar i ständig förändring. Ny teknik, nya affärslandskap, nya yrkesroller – allt förändrar våra kommunikationsmöjligheter, hur vi jobbar i team och hur vi stödjer våra kunder i att driva kommunikationsprojekt. I utbildningen introduceras nya sätt att utveckla ditt sätt tänka, lära och arbeta, nu och för framtiden.

Vårens utbildning leds av Åsa Bergquist Håål. Åsa arbetar främst med organisationsutveckling och uppdragen varierar från individuell handledning till teamutveckling med inslag av utbildning. Hon jobbar nu bland annat med en digital byrås interna utveckling, med fokus på agilt. Åsa är också verksam som affärscoach för start-ups.

Mer info om utbildningen hittar du här Utbildning Digitalt Ledarskap

 

Det här seminariet är genomfört.

FULLBOKAT. Hur blir jag en bättre beställare av film från ett produktionsbolag?

Makeriet är ett produktionsbolag som är inriktat på film för sociala medier och under en timme går de igenom vad de tycker en beställare från en byrå ska tänka på för att få ut så mycket som möjligt av ett filmprojekt. De är experter på att göra filmer snabbt, där ett projekt oftast går från idé till färdig film på någon/några veckor.

Du får tips om allt ifrån för-produktion och budget till leveransformat och vad en film alltid ska innehålla. Lunchen leds av Christian Kielberg, producent på Makeriet Film

Lättare lunch finns framdukad från 11:45 och 12-13 kör vi seminarium och frågor.

Varmt välkommen!