Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?
– En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

 

Innehåll
Varumärket
Praktisk branding
Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
Underlätta för kundens medarbetaren att följa den grafiska profilen
Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB (samma entré som till Restaurang Cliff Barnes).
Frukost står uppdukad 15 min innan, kl.07:45-08:00

Domännamn, en värdehandling?

Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?

Under 1h seminarium får vi ta del av Dotkeepers expertkunskap på området.

  • Innehåll från agendan;
  • Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?
  • Vilket/vilka domännamn bör registreras och för hur länge?
  • Vart, av vem och hur förvara?
  • Varumärkesskydd
  • Kartläggning av domännamn och varumärken
  • Priser?
  • Domännamnens påverkan på sökbarhet
  • Frågor och funderingar?

 

Föreläsare;

Marcus Glaad – Dotkeeper. Seminariet hålls hos AWA, Jakobsbergsgatan 36 (i korsningen mot Malmskillnadsgatan).

Domännamn, en värdehandling?

Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?

Under 1h seminarium får vi ta del av Dotkeepers expertkunskap på området.

  • Innehåll från agendan;
  • Domännamn och digitala tillgångar, vad är det?
  • Vilket/vilka domännamn bör registreras och för hur länge?
  • Vart, av vem och hur förvara?
  • Varumärkesskydd
  • Kartläggning av domännamn och varumärken
  • Priser?
  • Domännamnens påverkan på sökbarhet
  • Frågor och funderingar?

 

Föreläsare;

Marcus Glaad – Dotkeeper

Excel i Göteborg

Excel för produktionsledare

Vi erbjuder ett inspirerande seminarium för dig som arbetar som projekt eller produktionsledare och vill bli bättre på att använda Excel.

Med enkla instruktioner och smarta lösningar gör vi så du slipper klippa och klistra och kan utnyttja programmet på bästa sätt.

Under passet kommer du att få exempel på hur du kan använda Excel i ditt dagliga arbete på ett smart sätt som är kopplat till arbetet som projekt- och produktionsledare.

– Grundläggande inmatning och kalkylering i Excel

– Skapa en kostnadskalkyl för ett projekt

– Skapa ett snyggt och effektivt kostnadsestimat från kalkylen

– Skapa tidplaner

– Produktionsplan/översikt

Välkomna till en timme, då du kommer få massa tips och trix i Excelvärlden. I samarbete med Rehngruppen AB. Seminariet hålls i samma lokal som seminariet ”Practical branding – varumärkeshantering i praktiken” så du enkelt kan deltaga vid båda dessa seminarier, förlagda med en 15 min bensträckare mellan passen.

Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?

En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

Innehåll

  • Varumärket
  • Praktisk branding
  • Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
  • Underlätta för medarbetaren att följa den grafiska profilen
  • Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB. Frukost står uppdukad 15 min innan,  kl.07:45-08:00

Excel i Malmö

Excel för produktionsledare

Vi erbjuder ett inspirerande seminarium för dig som arbetar som projekt eller produktionsledare och vill bli bättre på att använda Excel.

Med enkla instruktioner och smarta lösningar gör vi så du slipper klippa och klistra och kan utnyttja programmet på bästa sätt.

Under passet kommer du att få exempel på hur du kan använda Excel i ditt dagliga arbete på ett smart sätt som är kopplat till arbetet som projekt- och produktionsledare.

– Grundläggande inmatning och kalkylering i Excel

– Skapa en kostnadskalkyl för ett projekt

– Skapa ett snyggt och effektivt kostnadsestimat från kalkylen

– Skapa tidplaner

– Produktionsplan/översikt

Välkomna till en timme, då du kommer få massa tips och trix i Excelvärlden. I samarbete med Rehngruppen AB. Seminariet hålls i samma lokal som seminariet ”Practical branding – varumärkeshantering i praktiken” så du enkelt kan deltaga vid båda dessa seminarier, förlagda med en 15 min bensträckare mellan passen.

Practical branding – varumärkeshantering i praktiken

Det här är föreläsningen för dig som vill öka förståelsen för varumärkeshantering och hur du kan bemästra branding i det operativa arbetet.

En verksamhets varumärke styrs/formas inte enbart av marknadsavdelningen, PR och reklam, utan varumärket formas av alla medarbetare som du normalt inte förknippar med varumärket.

Medarbetare skapar material så som presentationer, rapporter, brev med mera som kommuniceras i olika kanaler. Allt material som skapas måste ligga i linje med varumärkets grafiska profil. Det är därför viktigt att alla förstår varumärket, vikten av att hantera varumärket på ett korrekt sätt och hur man faktiskt gör i praktiken.

Varför är det viktigt med praktisk branding?

En fungerande praktisk branding stärker varumärket och främjar effektiviteten i verksamheten och hos den enskilda medarbetaren.

Innehåll

  • Varumärket
  • Praktisk branding
  • Vad är möjligt att göra i Microsoft Office
  • Underlätta för medarbetaren att följa den grafiska profilen
  • Du får följa med på Systembolagets resa från ny grafisk profil till implementering i Microsoft Office

 

I samarbete med Rehngruppen AB

Det här seminariet är genomfört.

Excel i Stockholm

Excel för produktionsledare

Vi erbjuder ett inspirerande seminarium för dig som arbetar som projekt eller produktionsledare och vill bli bättre på att använda Excel.

Med enkla instruktioner och smarta lösningar gör vi så du slipper klippa och klistra och kan utnyttja programmet på bästa sätt.

Under passet kommer du att få exempel på hur du kan använda Excel i ditt dagliga arbete på ett smart sätt som är kopplat till arbetet som projekt- och produktionsledare.

– Grundläggande inmatning och kalkylering i Excel

– Skapa en kostnadskalkyl för ett projekt

– Skapa ett snyggt och effektivt kostnadsestimat från kalkylen

– Skapa tidplaner

– Produktionsplan/översikt

Välkomna till en timme, då du kommer få massa tips och trix i Excelvärlden. Frukost står uppdukad från 7.45.

Vässa din auktoritet!

Fler kvinnor bör ta plats i debatter och på scener. Ingen kvinna ska behöva tacka nej till en pitch eller ett framträdande för att hon känner sig otillräcklig ellet obekväm. Därför bjuder vi in till: Utbildningskväll i talarträning, idépitch och presentationsteknik – bara för kvinnor.

Innehåll:

  • Kvinnors utmaningar och styrkor
  • Hur får du åhörarna att lyssna och komma ihåg?
  • Kroppsspråk och andra personliga uttryck (tex klädsel) och dess påverkan på din prestation
  • Rampfeber och hur man lär sig hantera det
  • Att hantera oförutsedda händelser
  • Idéinförsäljning och frågehantering

 

Kvällen leds av:
Elisabeth Ericson, utbildare, talare och kommunikationsrådgivare
samt en ofta anlitad inspiratör till Nätverket Piraya.

Ulrika Sandström Klinth, kommunikatör samt uppskattad talare och föreläsare med lång erfarenhet av projektkommunikation och massmediehantering.

 

Plats; The Store

Onsdag 24 april kl.18

Det här seminariet är genomfört.

Fördomsfri rekrytering via AI

Under denna morgon delar Lennart och Rodrigo med sig av tankar, idéer och konkreta exempel på hur digitaliserad, värdegrundsbaserad och fördomsfri rekrytering, med grund i vetenskap, kombinerat med matchningsmagi och långsiktigt lärande genom AI, blir ett stöd för att löpande rekrytera rätt människor som kommer att trivas och må bra på jobbet.

 

Tid: 8 mars, 09:00–11:00
Plats: Gradängen, Goto 10, Hammarby Kaj 10D (plan 1) i Stockholm
Föreläsningen är del av mångfaldsveckan på Goto 10 som drivs av Internetstiftelsen i Sverige.