Det här seminariet är genomfört.

LinkedIn-frukost. Fullbokat!

LinkedIn är en kanal med mer än två miljoner svenska användare och ett stort antal företagsprofiler. Men att synas och knyta kontakter är inte de enda anledningar att använda tjänsten – man kan också skaffa nya kunder, driva opinionsbildning och få insikter till andra kanaler man verkar inom. Den här morgonen går vi igenom optimering av personliga profiler, företagsprofiler, hur annonsering fungerar, ger användbara tips och analyserar bra exempel på profiler som lyckas på LinkedIn.

Föredragshållare är Chris Mortimer. Chris har drivit start-ups och hjälpt företag med online-trafik och -affärer sedan 1997, för både små och stora varumärken. Han är utbildad journalist och arbetar idag främst med SEO, LinkedIn och Twitter samt affärsutveckling online.

Ur morgonens innehåll:

Introduktion
Vad är LinkedIn?
Historik
Hur fungerar nätverket?
Jämförelse med Facebook och Twitter

Personliga profiler
Personliga profiler – hur funkar det?
Vad behöver man ha som bas på sin profil?
Att utöka profilen
Bästa funktioner för uppmärksamhet
Exempel på bra profiler och olika tillvägagångssätt
Data
Premium-konton

Företagsprofil och trafik
Företagsprofil – hur funkar det? Varför?
Processen för att lägga upp företagssidor
Organisk vs betalt på LinkedIn
Att agera organiskt – innehåll och mål
Att agera betalt – inlägg, annonser, målgrupp
Spårning och data
Jämförelse med betalda kanaler på Adwords/Facebook/Twitter
Case – bra exempel

Frukost serveras från 07:45 och föreläsningen börjar 08:00.

Välkomna!

Bildspel