Projekt som publiceras i digitala kanaler, v.3.2

Kursen vänder sig till dig som vill hänga med och lära dig mer om produktioner för digitala medier. Du är redan igång och jobbar med enklare digitala projekt med dina slutkunder, ex. banners, kampanjsidor samt kanske en och annan mobilapp och vill nu säkra dina kunskaper och lära dig mer. Kursen sker i seminarieform med olika föreläsare för olika områden, samtliga pass med Rachel Wilson som moderator för kursen.

Kurslängd: 2 dagar
Datum: 12-13 mars 2019 i Stockholm
Kurstid: Kl 09:00 – 16:00 båda dagarna

Plats: Inom tull alt. Hammarby Kaj 10D (fastställs feb. 2019)
Förkunskaper: Viss erfarenhet av enklare digitala produktioner (ex. banners/kampanjsida)
Kursavgift: 5 700 kr (ex. moms) Kursmaterial (pdf), fika & lunch ingår i priset. Medlemmar i Nätverket Piraya får 20% rabatt i Stockholm.
För vem? För dig redan som är igång med enklare digitala projekt, som nu vill ta nästa steg och säkra en stabil grund inför att jobba ännu mer digitalt med dina kunder.

Agenda:
• Hur begränsa omfattning? (format, browserversioner, olika enheter mm.)
• Checklista & resurser i digitala projekt
• Mätning & statistik
• Sociala media – hur funkar det & vad krävs? (paneldebatt)
• Sökmotoroptimering – SEO & SEM, vad är vad?
• Projektbeskrivning/beställningsunderlag (offertmall)
• CMS – publiceringsverktyg (ex. EpiServer, WordPress, Drupal mfl.)
• Bildformat
• Rörligt
• Poddar
• Digitala annonsplatser (DOOH)
• Appar för bla. Android, iPhone, iPads mfl. Exempel, priser mm.
• Program för HTML5/CSS3 annonser
• Möjligheter för digitala produktioner i Adobe CC programmen
• AI, vart är vi – vart ska vi?

Kursen innefattar många grundläggande verktyg, stöddokument och ”ramar” för produktionsledning av digitala projekt, t ex offertmall, beräkningsmall, bildformat. För den/de som är självlärda är detta en mycket bra uppsamlingskurs, där vi tar ett samlat grepp och lägger en stabil trygghetsgrund att stå på.